<< Vorige |
|
German-performance-parts keuzeArtikelcode: GPPCHOICE
Cylinderkoppen zijn de belangrijkste factor voor wie een motor wil bouwen die beter presteerd dan de originele motor, dus de keuze van de juiste kop is belangrijk,Meestal wordt hier groter is beter gehanteerd,maar onze jarenlange ervaring op de waterremtestbank heeft al meermaals het tegendeel bewezen,
voor wie een 1700-1800 motor wil bouwen,op koppel voor bv bus, is een bewerkte ( orig) of nieuwe kop met kleppen 35,5/32mm een goede keuze gecombineerd met bv W100, deze kombinatie hebben we reeds meermaals gebouwd,en maakt met
2x 40mm carbu's een 90-95 pk, Voor gebruik in kever,kan zelfs met iets hogere compressieverhouding 105 pk mogelijk zijn, wel in combinatie met W110,De originele cylinderkop is niet geschikt voor boringen van 94mm ( 1915cc) wegens te weinig materiaal voor optimale sterkte onder langdurige belasting,
Voor de iets sportievere rijder kan je overgaan op de Panchito koppen in combinatie met W110 nokkenas,of eenvan onze "made in germany" nokkenassen, In combinatie met de W110 is een 120pk goed haalbaar,en men heeft dan een mooi koppelverloop om aangenaam rijdbaar te zijn voor sportief straatgebruik,
grotere cylinderinhouden,kunnen werken met de wedgeport koppen en kleppen 42/37,5 of 44/37,5,
Uiteraard kunnen de cylinderkoppen bij ons ( in samenwerking met duitse firma) de koppen extra bewerkt worden!!!
U kan bij ons altijd terecht voor info over het zoeken naar de ideale komponenten voor uw motorconcept
€ 0.00
|